· Kezelje óvatosan, fenntartással a kéretlen telefonhívásokat!
· Lassítson és gondolja át alaposan, hogy mit is kérnek valójában. Gyanús telefonhívás esetén ne adjon meg személyes adatokat és szakítsa meg a beszélgetést!
· Annak az ellenőrzésére, hogy az illető valóban az, akinek mondja magát, keresse meg a szervezet telefonszámát (a weboldalukon vagy online kereséssel), és lépjen velük kapcsolatba közvetlenül!
· A csalók az interneten könnyen megszerezhetik az alapvető információkat Önről vagy a vállalatról, amelynek dolgozik, például a közösségimédia-profilok felhasználásával. Nem bízhat meg a hívóban csak azért, mert ő ismeri ezeket az adatokat.
· Soha ne adja meg a betéti vagy hitelkártyája PIN-kódját, CVV kódját, vagy az online banki jelszavát! A bankok/banki ügyintézők sosem kérik el ezeket az információkat.
· Soha ne telepítsen mások kérésére olyan programot számítógépére vagy telefonjára, amit nem ismer!
· Soha ne utaljon pénzt telefonon érkező kérésre! Egy bank sosem kér ilyet.