A projekt
A Turgonyi út felújítása Kisújszálláson
Projekt rövid összefoglalója:
A pályázat keretében a 01153 hrsz-ú Turgonyi út felújítását tervezzük, mivel az út állapota rendkívül rossz, balesetveszélyes. Ezen útszakasz jelentős forgalmat bonyolít le, az itt található földek, telephelyek a fő szivattyúház megközelíthetősége miatt. Erről az útról közelíthető meg külterületen Turgony, Kenderes és Örményes is. A város nagy kiterjedésű külterülettel rendelkezik, amelyből kevés útszakasz rendelkezik burkolattal, amelyek állapota sajnos már nagyon rossz.
A fejlesztés részletes szakmai tartalmának bemutatása:
A felújítani tervezett 01153 hrsz-ú, úgynevezett Turgonyi út állami támogatásból, a Tisza II Mgtsz. időszakában az 1960-as évek vége felé épült, a város legjobb területeinek alagcsövezett un. AC telepi
földbetelepített öntözőrendszer kiépítése során. Az utat őstermelők, gazdák, mezőgazdasági vállalkozók, tanyatulajdonosok használják, akik ezen bonyolítják le a napi szállítási és egyéb jellegű közlekedési feladataikat. A teljes felújítandó út hossza: 1511,56 méter A felújítandó út terve két részletben készült el az alábbiak szerint: 1. szakasz: 01044 hrsz-ú úttól a 01150 hrsz-ú útcsatlakozásig tart, 1074 méteren keresztül 2. szakasz: 01150 hrsz-ú út csatlakozásától a 0+437,56 km szelvényig, a Szajol-Püspökladány vasúti átjáró csatlakozásáig tart, 437,56 méteren keresztül A tervezési terület síkvidéki jellegű. Vízszintes vonalvezetését tekintve az út nyomvonala közvetlenül a meglévő út tengelyére illeszkedik. A tervezett nyomvonalba új iránytörést nem tervezünk. A teljes szakasz megegyezik az eredeti nyomvonallal. Szélességét tekintve az út teljes hosszában 4,0 m. A felújítandó
pályaszerkezet 2,5-2,5%-al a kétoldali árok felé lejt egységesen. Az út 4,0 méter szélessége a vasúti átjáró előtt 6,5 m-re szélesedik ki.
Mezőgazdasági útcsatlakozást nem tartalmaz a tervezett szakasz. Az újonnan tervezett nemesített padka 1,0 méter széles mindkét oldalon, vastagsága 10 cm. A tervezett útszakaszokon az eredetileg 2-2 méter
széles földpadka területéből 1-1 méter lesz nemespadka és 1-1 méter lesz füvespadka. A pálya tetőszelvény kialakítású, az 1. szakaszon 2,5-2,5%-os, a 2. szakaszon 2,0-2,0%-os, a padka mindkét szakaszon 5%-os oldalesésű. A kétoldali árok teljes szakaszát profilozni kell szabvány árokká. Az új út pályaszerkezete mindkét szakaszon az alábbi: - 4 cm AC 11 kopóréteg - 6 cm AC 22 kötő réteg - Átlag 10 cm Z 0/35 zúzalék kiegyenlítés, finiserrel terítve - Előkátyúzás Z 0/35 zúzalékkal Padka: -5%-os esés kialakítása, 10 cm nemes zúzalék terítése 1 m szélességben Az út felújítása során gyalogos átkelőhely és kapubehajtók kialakítására nem volt szükség, a jelenlegi csomóponti kialakítások nem változnak, az útkereszteződésben a lekerekítő ívek nem változnak. A tervezési szakaszon műtárgy nem található, új műtárgy tervezésére nem volt szükség. A meglévő árokrendszer az idők folyamán felhordalékosodott, feltöltődött, feladatát már nem vagy csak nehezen látja el, ezért a meglévő árok nyomvonalán új árokprofilt mélyítünk, rézsüvel az első szakaszon, 1:1 rézsüvel a 2. szakaszon. Az árok fenékszélessége 1 méter. A területen a meglévő táblák és forgalomtechnikai elemek megóvása kötelező, változatlan formában megmarad, új tábla kihelyezésére nincs szükség.
Pályázat adatai