![](https://kisujszallas.smartonkormanyzat.hu/smart-onkormanyzat-kisujszallasi-palyazatok/pages/vedonoi-szolgalat-kialakitasa-a-kalvin-utca-9-szamu-epuletben/kep.png)
A projekt
Pályázatunk célja, hogy a jelenleg nem megfelelően kihasznált Kálvin utca 9. szám alatt található épületet úgy alakítsuk át, hogy funkcionálisan és gazdaságilag is praktikus és megfelelő feltételeket alakítsunk ki.
Pályázatunkban egyrészt a védőnői szolgálatot, mint egészségügyi alapellátást fejlesztenénk, másrészről a családsegítő-és gyermekjóléti szolgálatot alakítanánk át az igényeknek megfelelően. A védőnői szolgálat jelenleg beékelődve a Kumánia Gyógy-és Strandfürdő területében, egy régi felvonulási célú épületben helyezkedik el (Rákóczi utca 8-12.), amely méretét tekintve kicsi, a váróterem zsúfolt, nem felel meg a védőnői funkciók szabályos ellátására.
A Rákóczi utca 8-12. szám alatti épületben jelenleg már csak a védőnők találhatóak, régen itt kapott helyet a gyermekorvosi rendelés, majd a fizikoterápia-és gyógytorna, azonban ezen funkciók már kitelepítésre kerültek egyéb épületekbe. Szintén ezen épület folytatásában található a bölcsőde telephelye is, amely idén nyáron átköltözik az új bölcsőde épületébe. Az így kiürült épületeket a Kumánia Gyógyfürdő Kft. hasznosítja (mosoda, konferencia terem). A fejlesztés tárgyát képező Kálvin utca 9. számú épületben két bejárat és két elkülönített rész található, így az egészségügyi és szociális funkciók megfelelően elkülöníthetőek, de szükség esetén pl. szakmai konzultációk alkalmával könnyen megközelíthetőek, hiszen a védőnői és a családsegítő és gyermekjóléti szolgálat munkája több ponton is összefügg egymással. A családsegítő-és gyermekjóléti szolgálatnál dolgozók létszáma az elmúlt években felére csökkent, így a jelenlegi helyüket nem tudják kihasználni, a két fő munkatárs áthelyezése indokolt a kisebb épületrészbe, amit jelenleg a házi segítségnyújtáshoz használnak.
A Kálvin utcai épületben található jelenleg a házi segítségnyújtás szolgáltatás is, amelyet azonban a fejlesztés megvalósulása esetén átköltöztetünk az Idősek nappali ellátását szolgáló épületbe, ahol elegendő és megfelelő hely áll rendelkezésre, valamint funkciójában is jobban illeszkedik a nappali ellátáshoz. A funkciók ilyen jellegű átalakítása munkaszervezési és gazdaságossági szempontból is sok előnnyel jár az intézmény működtetése során.
A funkciók áthelyezésével, átalakításával a célcsoport helyzetét is megkönnyítjük, mivel a házi segítségnyújtást igénybe vevők és a nappali ellátást igénybe vevők is elsősorban az idősebb, nyugdíjas korosztályból tevődnek ki, miközben a védőnői szolgáltatás és a család-és gyermekjóléti szolgálat szolgáltatásait igénybe vevők pedig elsősorban a kisgyermekes családok.
A fejlesztés közvetlenül érintett célcsoportja a Kisújszálláson élő 0-18 éves korosztály és azok családjai, közvetett célcsoportja pedig az egész település lakossága.
A védőnői szolgálta munkatársai elsősorban a 0-6 éves korosztályt látják el, az iskolavédőnő pedig a gyermekek fejlődését egészen 18 éves korukig végig követi különböző szűrővizsgálatokon, egészségügyi felméréseken, kötelező védőoltások beadása során. A gyermekjóléti szolgálat hatáskörébe szintén a 18 év alatti gyermekek tartoznak, így a célcsoport azonos. A védőnők és szociális munkások munkájában sok a hasonlóság, gyakran egy-egy eseten együtt dolgoznak, együtt keresik a megoldásokat. Az egy épületbe történő összeköltözéssel megkönnyítjük a kommunikációjukat, egyszerűbbé válik a kapcsolattartás, lerövidül a kommunikációs csatorna.
A fejlesztéssel érintett épület, 5310 Kisújszállás Kálvin utca 9. szám alatt található. Az épületen 2013-ban külső-és belső felújítást valósítottunk meg, amely komplett gépészeti felújítást is tartalmazott, így jelen pályázat esetében csak az átalakításból származó javítási munkálatok elvégzése szükséges. A jelenlegi házi gondozói szolgálat helyére költözne át a két fő gyermekjóléti munkatárs.
A rendelkezésre álló iroda helyiség megfelelő, a jelenlegi szárító-vasaló helyiség pedig átalakításra kerül négyszemközti beszélgetésre alkalmas helyiséggé. Az öltöző és a személyzeti mosdó megmarad jelenlegi formájában, azonban a mosodából akadálymentes mosdót alakítunk ki az OTÉK előírásainak megfelelően. A jelenlegi gyermekjóléti szolgálat részében egy fal lebontásával és egy másik fal áthelyezésével a védőnői szolgálat részére egy megfelelő nagyságú, átlátható váróhelyiséget alakítunk ki, ahol megfelelő számú pelenkázó asztal áll rendelkezésre. Esetenként
előfordul, hogy 30-40 fő is várakozik, így a megfelelő méretű váróhelyiség biztosítása elengedhetetlenül szükséges.
Pályázat adatai